Thursday 31 May 2012

lama nye x jengah....

aku sedar...hampir 1/2 tahun aku x jengah...malas pun ada...segan pun ada... kesian kat blog aku...sunyi sepi tuan sendiri x mnyapa....huhuhu... ini pun aku mcm mati idea...sj singgah...melawat kawasan kata org...hehehe...adoi apa yg nk aku persembah kan yer... nak kisah pasal cuti sekolah la..kebetulan semua ank2 ada kat rmh....urghhh...request depa mcm2...mklom la depa tau mak depa permenant housewife....nk mkn yg sedap2 jer... tp aku bg kan syarat kat depa...x per mak masak bulih je...tp korang kena tlg...kerja dapur kena sama2 buat...sbb nnt mak nk mendakap mesin jait pulak...aahhh...setuju je depa...mana x nya nnt perut terisi....aku pun lega la skit... teringat kata2 arwah ayah...org pompuan mngaji tinggi pun...x sudah ke corok dapur jugak...kalu ayah ada...baru dia tahu skrg x lgi...yg mngaji kat u bergaji besaq depa bulih pakai bibik ayah...tp aku x la...sbb aku x mngaji tinggi...jd dok corok dapoq la sampai beringgut lutut....sian kan...x per la mana tau kot ank2 aku ada bibik nnt bulih la aku berlagak mcm mem besaq....hehehehe....ngingau apa aku... sebenar nya dh jemu dok kat dapoq...hari2 buat keje yg samaaaaa...masak...masak...masak...sesekali kalu cik abg bawa mkn kat kedai...amboi rasa bahgia nyeeerrrr....nak selalu lah....kena pandai la tackle cik abg....tp cik abg pun sama...sedap bini dia masak lagi...dia pun request mcm2...kdg2 kalah ank2....heeeee baru2 ni...bfast buat cucoq jagong...lunch depa nk laksam pulak...haaaa bersilat aku kat dapur...ank2 pulak pandai amik hati...depa la sapu sampah kemas ruang tamu basuh kain sidai kain...kalu semua aku yg buat...mau tercabut nyawa dari badan....tu pun rasa jugak nk tercabut siku dan lutut...ini la keje tukang masakkkk...tukang masak kerja nya entengggg... keje tukang masak ni sama dgn org mcm baru lepas bersalin....tgok baby sakit ilang...aku pun rasa mcm tu....bila semua puji sedapppp....kembang mambang la pungkoq kata org kedah...adehhhh.....yg letih nya dok pikiaqqqq...apa nk msak utk esok...esok...esokkkk...kdg mati kutu pun ada....kalu ikut senarai depa...nak roti canai...roti jala...tosei....mee kari...pasemboq.....dlm masa yg sama aku injet depa...buku jgn dok biar beranak noooo....sapa x tgok naya....mau aku siat2 telinga depa...pelajaran harta dunia akhirat.... jom....esok nk kacau cendol.....byeeeee....

No comments:

Post a Comment