Monday 11 April 2011

tarikh keramat..11-4-1986....

11-4-1986...tarikh keramat....selepas sj lafaz akad nikah...air mata ini x henti2 berderai...mcm2 bermain di fikiran...kini aku bergelar seorg isteri....takkala cium pertama hinggap di dahi....terpana aku sejenak...dunia ini aku yg punya...

RESTU...ayah...emak serta semua saudara mara...membuat kan aku bertambah bhgia...tanpa kalian aku x dpt melayari hidup....awal nya mmg janggal sekali..maklum lah perkahwinan yg di atur olih org tua...hehehe aneh juga...kami kahwin dulu....lepas tu baru belajar bercinta...seronok pulak...kawan2 lain sibuk dok bercinta dulu...berputik cinta dlm diam...dlm diam2 itu lah...cinta kami mekar berkembang....mengharum segenap ruang...semakin hari cinta kami makin dlm...rasa x mau berpisah...hidup ini seolah2 tiap2 hari kami dlm mood honeymoon....hehehe....bahagia nya....

SAAT...aku mual2...pening2 lalat...muntah2...aku mula rasa takut...hahaha rasa mcm bodoh sgtttt...alamak abis la aku kali ni...penyakit apa yg menyerang ni...seumur hidup aku x pernah aku dpt sakit mcm ni...hehehe..mmg rasa bodo sgt....aku cuba nk sorok...aku cover2 time nk muntah2 tu...akhir nya aku dpt agak...akhir nya aku x dpt elak lg...alah ku mnjd2...abg tok sah ckp la...hapi dia hanya tuhan yg tahu...berita aku hamil meletop jugakkkk....hari pantas berlalu perut ini membesar dr bulan ke bulan....aku bagai kn puteri ketika itu...semua apa mahu ku di tunai kan....saat melahir kn...terlalu teruja...benar kata emak...hidup bagai telur di hujung tanduk...abg hadir lalu memberi semangat...aku tiba2 jd kuat...lahir la buah cinta kami...tangisan nya melenyap kn sejuta rasa sakit...kehadiran org baru...mencorak kn lagi warna kanvas kehidupan...tambah bahgia...hidup ku lebih berwarna-warni...lebih cantik dr pelangi....hadir org baru...ia rupa nya pengikat kasih syg dn cinta kami...makin utuh....

SEMAKIN lama...keluarga ku bertambah....tugas ku...ku galas dgn penuh tanggongjawab...bertambah ceria hidup kami...rmh semakin riuh...kerenah ank2...sungguh x terlayan...mereka membesar seperti ank2 org lain juga...perlu itu...perlu ini...ank2 ku....percaya lah kalian adalah permata hati....kerna kalian la kita 1 keluarga mnyatu sampai skrg...sebenar nya perit membesar kan kalian...byk dugaan...ujian...hari2 yg berlalu x terasa...mlm berganti siang...hari berganti hari...minggu berganti minggu...bulan berganti bulan...tahun berganti...hingga la berbelas tahun...hingga skrg puluhan tahun...kdg2 rasa mcm baru je kahwin...x sedar ank membesar depan mata...Anak2 kalian dh besar skrg....ayah dan emak hanya dpt bekal kan kalian ilmu pengetahuan....tiada harta atau wang ringgit...tahu kan kehidupan kita...kais pagi mkn pagi...kais ptg mkn ptg....hanya itu yg kami mampu....

KATA org sayap dh kembang...ialah ank2 dh besar walau pun belom bulih bawa haluan sendiri...tp mereka mcm ank2 org lain juga...usia berginjak...mereka makin matang dan dewasa...pejam celik...pejam celik...usia menghambat jua...aku jd lelah...baru rasa letih nya...anak2...mak syg semua....

TARIKH keramat hari ini kau dtg lg....mmg hadir mu aku nnt kan...25 tahun...amat bereti sekali...kata org sambut jubli perak...hahahaha....buat abg tersayang....kasih ku tidak tepi nya...cinta dn sayang ku sampai hujung nyawa....terima kasih atas segalanya....

No comments:

Post a Comment