Monday, 28 March 2011

Aku x faham betui la...

ini yg aku x fahammm!!!...mmg aku pelikkk...mmg aku herannn...dulu2 selalu aku tgk mak kdg2 dia menangis...kdg2 dia gelisah...nmpkkkk sgt karektor berubah2...kalau ada ayah dia kdg2 nmpk baik..adakala mcm nk marah....Akhir nya aku duduk...aku pikir...nape mak ni..mcm angin je...angin 1 badan apaaa...eee..mmg aku x fahammm...aku rasa sng sgt saat mak n ayah dok baik2...kdg2 depa melawak lahhh....seronok tgk depa kdg2 dok cubit2 lahhh....aku pulak naik segan tgk keletah depa....aduhhhh!!!!...kdg2 tu depa kelahi kecil...mula la mak tarik muka 16....hehehe....kesian pulak aku tgk...

SYOKK....tgk mak mogokkkk...dh la muncung panjang sedepa...jln n lenggang lenggok nya pun nmpk kerassss je...hahaha....siap x masak kat ayah....kami semua dpt tempiasss nya....skit je sbb nya...."nak duit belanja lebih skit bulan ni...ada nk beli barang skittt..."...mak buka tajuk...ayah pulak tgh mood x baik kot..."hampa tau nk lebihhh ja....nk beli apa lagi..hampa x reti jimat2 ka...org cari duit susah payah hampa x tauuu"....mak pun tersentak la apa lagi...menangis dia beria2....aku yg tgk drama td pun turut tersentuhhh....sampai nya hati ayah...eee...aku yg naik gerammm....

AYAHHH....dgn muka selamba...terus start kete....guummmmppp!!! dgr tutup pintu kete...aaiiikkkk!!! ayah pun gerammm jugakkk...mak pun mula la start pok pek pok pek dia....aku buat bodo jeee....bkn aku faham sgt...kisah org tua2 ni....nk gelak pun ada....Tup..tup..ayah balik..."jom mkn...p beridang ni.."...aku pun sambaq dr tgn ayah terus ke dapur..ayah ikut kot belakang...lapar dia...kesian aku tgkkk...x baik mak buat mcm ni kat ayah...aku biar ayah mkn sorang2...mak masih mcm tu...coooommmm je....ayah pekik.."mak hang mai buat air kopi sat...awat sambai depa pedas sgt x tau.."...mak pun bangun terus jln mcm mau ngan x mau ja....geli perut akuuu....ini mcm org pun adaaa...hehehe..Dlm x berapa minit...dgr mak n ayah dok gelak2...aaaa...ayat cinta apa... ayah ayat mak nii...sejuk hati aku...x berapa jam depa angin 1 badan...dh baik2...ayah...ayahhh..pandai juga ayah tackle mak....rasa mcm buat lawakkk pulakkk....lucu sgt...

SEKARANG FAHAM DAH..!!!....bila aku dh kawin...baru aku faham...kehidupan rumahtangga mcm ni rupa nya...hidup mcm kari dalca...serba serbi ada dlm 1 periuk..sedappp...rmhtangga...kalu harmoni sedapp.
Patut la ada peribahasa "sedang kn lidah lgi tergigit..ini kn pula suami isteri.."...pandai org tua dulu...perpatah depa kenaaaaa je...

ONE DAY...saja aku test abg...."abggg...bulan ni zan nk duit belanja lebih skit...nk beli barangan dlm.."...tau apa jawab nya..."amboi...service 3 minggu...nk gaji sampai sebulan"....kah..kah..kah...berderai tawa kami....saat itu rasa bahgia sgtttt....Tp jgn x tahu...kdg2 meletup juga hati ni...adat la....masa tgh baik rasa mcm x mau berpisah...kalu masa tsunami....aahhhh gasak la hangggg....masa tu baru aku tahu....baru aku ingat...ni yg mak tarik muka 16 ni...hahaha...abg aku pun sama mcm ayah...depa pandai tackle rupa2 nyaaa...

DAH ADA KEDUT-KEDUT....nanti aku sambong...ni kisah anak2 pulakkk....
tunggu tauuuu....hehehe...

2 comments:

  1. Mengalah cuti kerajaan, dahlah dalam sebulan cuti seminggu, setahun ada lagi cuti bonus 2 bulan. ni dah melampau. haaa haaaa

    ReplyDelete
  2. mar...adehhhh....mcm tu ka....sesekali...request...x kan x bulihhh...

    ReplyDelete