Sunday, 2 September 2012

ini lah kehidupannnn....

kadang2 aku rasa rimas...lemas... tp kehidupan ini kena terus kan jugak...endak x ndak kena redho jer..kan...kan... mak ngan ayah selalu pesan...jgn merunggut,membebel,mngelus...x baik kata depa...allah murka...ermmmm tu la kita ni manusia lemah ke kuat ke tp semua x sempurna...tu yg buat kita rasa kerdil sgttt.. kadang2 terfikir jugak...dugaan allah ni mcm2 semua kita di uji...tp pendekatan dan cara nya saja yg berbeza...kadang2 x tertanggung dek badan...bertuah nya kita jd insan terpilih....di uji...di duga...ternyata allah sayang kita tu... kadang2 allah uji kita dengan di beri kesenangan kegembiraan...sebenar nya allah nk uji kita kita ni bersyukur ke tidak...riak ke kita...takbur ke kita...sombong ke kita...susah kan....mcm2 cara rupa nya dugaan ni...allah nk tgok kita ni...murah hati ke...kedekut taik idung masin ke...eeee payahhhhh....kalu kita dermawan tentu nya allah gandakan apa yg kita dpt kan...oooo...itu janji allah rupa nya... kadang2 allah beri kita kesakitan yg amat sgt...kalu x kita pun mungkin ahli keluarga kita...masa tu baru la kita tahu langit tinggi ke rendah....aduhhhh....masa tu baru kita nk tahu erti mcm mana nk berdoa....tp xper x terlambat lgi utk kita perbetulkan apa yg perlu...tiada istilah terlambat dlm islam....yg penting allah mendengar apa kata hati kita... kalau nk hitung ujiaan allah pada kita...x terhitung kita...10001 mumgkin lebih...sekarang kita nk apa lgi...sebagai hamba nya yg lemah kita redho jer...tiada kekuasaan kita yg dpt menandingi nya...kita pasrah.... sebenar nya... ini lah kehidupannnnn....

No comments:

Post a Comment